Durerile articulare pot fi ținute sub control

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

 O dată cu înaintarea în vârstă, una dintre neplăcerile pe care oamenii le expermentează este cea a durerilor articulare. Acestea, cunoscute și sub denumirea medicală de atralgie, pot afecta una sau mai multe articulaţii ale corpului. Pentru a veni în ajutorul celor care se confruntă cu astfel de dureri, puteți citi rândurile de mai jos pentru a afla ce sunt și cum pot trata astfel de dureri.

 

Ce sunt durerile articulare? 

Articulaţiile sunt cele care facilitează mobilitatea şi flexibilitatea corpului. Din acest motiv, ele sunt extrem de sensibile la traumatisme sau în urma exercitării unei presiuni intense. Cei care le-au experimentat se plâng că acestea le-au afectat viața și, din păcate, în ultima vreme acestea nu mai sunt ”rezervate” doar persoanelor în vârsta, ci și mulți tineri sunt nemulțumiți că au început să le experimenteze. Din cauza acestor dureri, simți cum mișcările îți pot fi limitate, și observi, cu surprindere, că lucrurile aparent simple, pe care până mai ieri reușeai să le faci fără probleme deosebite, devin acum o adevărată piatră de încercare. Poți simți acest disconfort la acțiuni precum legatul șireturilor, îmbrăcatul hainelor, iar mersul devine din ce în ce mai greoi. Medicii specialiști susțin că, de obicei, durerile articulare puternice se localizează, în multe cazuri, la nivelul coloanei vertebrale, genunchi, glezne, braţe. 

Fă mai multă mișcare 

Pentru a nu risca să te confrunți și tu cu astfel de dureri articulare și să nu mai simți cum oasele îți ”scârțâie” sau îți înțepenesc, îți poți organismul să fie mai sănătos. În primul rând, fă mai multe mișcare, exerciții fizice, sau reprize de mers pe jos, mai ales dacă job-ul pe care îl ai presupune că stai mult timp fără să te miști prea mult. Dacă ai posibilitatea, fă-ți abonament la un bazin de înot și încearcă să mergi măcar de două ori pe săptămână. Peștele este inamicul articulațiilor dureroase, așa că mănâncă mult pește, preferabil ton, macrou, somon sau hering. Acizii Omega-3 conținuți de aceste specii de pești îți mențin articulațiile tinere. De asemenea, consumă multe salate de legume crude, care să cuprindă mărar, pătrunjel, andive, ţelină şi morcovi.

După cum spuneam, durerile articulare nu mai sunt rezervate doar persoanelor mai în vârstă. Dacă până acum se știa că după vârsta de 40 de ani acestea sunt mai frecvente, acestea pot fi simțite și de tineri, în special cei care au reumatism sau au avut în copilărie oase fracturate. În farmacii există  numeroase medicamente care susțin că vă ajută să scăpați de dureri, dar adevărul  este că acestea nu au efect decât pe durata tratamentului. 

Căldura ameliorează durerile 

În special atunci când începe sezonul rece, durerile articulare se resimt parcă mai puternic ca niciodată. De multe ori această durere se manifestă în special seara, chiar înaintea somnului, ceea ce îi face pe cei care trec prin acestea, ca pe lângă disconfortul creat de cele simțite, să se confrunte și cu insomnii. Dacă și dumneavoastră vă recunoașteți în cele scrise, avem o soluție rapidă. Pentru un somn liniștit, și o ameliorare rapidă a durerilor, vă spunem doar un lucru: căldura vă vine în ajutor. Înfășurați articulația dureroasă cu ceva cald și veți simți cum durerea cedează. Totuși, este important ca materialele care le folosim pentru a ne încălzi încheietuirle să fie naturale şi să nu aibă în compoziţie acril sau poliester.  

Cataplasme calde pentru durerile de încheieturi 

După cum spuneam, căldura face ca durerile articulare să fie mai ușor de suportat, iar în unele cazuri acestea chiar pot dispărea în totalitate. Pentru a le veni de hac, o soluţie ar fi cataplasmele cu plante mărunţite. Pentru a avea efect, folosiți hrean dat pe răzătoarea mică, usturoi pisat sau ceapă mărunţită, care se pun într-un prosop de bumbac care se acoperă bine şi se aplică pe încheietura cu probleme. Atenție însă: nu puneți plata deloc pe piele, pentru că riscați să vă confruntați și cu unele iritații, pe lângă neplăcerile cauzate de dureri.  

Comprese cu bitter suedez sau oțet 

În cazul în care durerile resimțite sunt unele acute – articulațiile sunt ușor imflamate și par să nu cedeze la nimic, atunci puteți folosi și compresele, care sunt mult mai eficiente în acest caz. Acestea pot fi cu bitter suedez sau cu oţet de mere sau balsamic diluat. În cazul oțetului, compresa se prepară diluând o lingură de oţet într-o cană cu apă călduţă. Cum și în acest caz riscați să aveți niște iritații, vă puteți folosi de crema de galbenele, cu care vă puteți masa zona cu probleme, chiar înainte de a aplica compresa pe locul dureros. Dacă nu aveți încredere în produsele de la farmacie, puteți să vă preparați crema singuri acasă. Aveți nevoie de un pachet de unt gras (nu 65%) sau 250 gr untură. Se topeşte grăsimea şi se fierbe până capăta culoarea mierii de albine, după care se trece într-un alt vas emailat şi se pune o mână de flori de galbenele, se lăsă două-trei minute pe foc şi se dă deoparte. După încheierea acestei operațiuni, acoperiți vasul si îl lăsați până a doua zi când se reîncălzeşte, se strecoară şi se păstrează în borcan acoperit, la frigider sau la loc racoros. Pentru un mai mare efect, în crema se mai poate pune muşeţel cu efect dezinfectant, cimbrişor cu efect antimicotic şi mentă pentru un efect răcoritor. 

Comprese uscate calde  

Compresele calde sunt calmante și sunt mai uşor de aplicat seara, pentru că încheietura trebuie să stea la căldură cât mai mult timp. Pentru a vă fi mai ușor, puteți să vă confecționați și mici pernuțe din bumbac sau in, dreptunghiulare cât să cuprindă încheietura. Acestea trebuie să fie umplute cu seminţe de in, sare grunjoasă sau chiar nisip. Acestea au avantajul că se pot încălzi ușor, pe calorifer, pe sobă, sau chiar în cuptor, după care le aplicați pe încheietura dureroasă. Dacă nu aveți posibilitatea să vă faceți aceste pernuțe, folosiți un prosop din bumbac sau in.  

Masajul şi băile alungă durerile reumatice 

Băile fierbinţi la picioare ameliorează durerile reumatice dar, din păcate, acestea nu pot fi folosite de toată lumea, și nu sunt recomandate pentru persoanele hipertensive sau cunosc că au probleme cu inima.  cu hipertensiune sau probleme cardiace. Pentru un mai mare efect, se poate adăuga o mână bună de sare grunjoasă de sau chiar un ceai concentrat din frunze de nuc şi urzică.

Durerea articulară poate fi ameliorată și cu ajutorul masajului. Pentru un mai mare efect, puteți folosi ulei de măsline în care s-au adăugat câteva picături tinctură. Cele mai de efect sunt tincturile de tătăneasă, de muguri de plop sau boabe de ienupăr. Acestea se pot face chiar și acasă prin adăugarea de alcool medicinal într-un recipient de sticlă în care au fost puse plantele despre care v-am spus mai sus, în proporţie de zece grame plante la o sută ml alcool. Sticla va fi păstrate la soare timp de 10 zile, după care se filtrează alcoolul şi se păstrează într-un recipient închis la culoare, la întuneric.

În cazul masajului cu ulei de măsline, la 100 ml ulei se adaugă zece picături ulei volatil de mentă sau de ienupăr. Soluția astfel rezultată se masează uşor, cu mişcări circulare pe articulația dureroasă, până când uleiul este absorbit de piele. După aceste operațiuni au fost încheiate, urmează împachetarea încheieturii într-un prosop de bumbac apoi într-un fular de lână pentru a sta la căldură. 

Remediu rusesc pentru durerile articulare 

Pentru a scăpa de durerile articulare, vă recomandăm și un vechi tratament rusesc, care și-a dovedit eficiența încă de la prima utilizare, așa că poate ar trebui să-l luați în calcul. Nu aveți nevoie de ingrediente speciale, le găsești de obicei cam în orice gospodărie care se respectă.

Astfel, ai nevoie de o lingură de muștar, o lingură de miere, o lingură de apă și o lingură de sare de masă (de data aceasta fină, iar nu grunjoasă). Modul de preparare l-ați și intuit deja. Trebuie doar să amestecați toate ingredientele până când obțineți o mixtură omogenă și pe care o păstrați într-un recipient gol, cum ar fi o sticluță veche de la medicamente. Repetați procedura timp de 4-5 zile. Veți simți îmbunătățiri chiar din prima zi. Puteți face tratamentul de fiecare dată când durerile revin. 

Ceaiul de ghimbir, aliatul dumneavoastră 

Ați auzit desigur de ghimbir și de mulțimea afecțiunilor pentru care este recomandat acesta. Dar știați că printre acestea se află și durerile articulare? Pentru a avea efect, acesta trebuie consumat sub formă de ceai, pe care-l puteți prepara dintr-o linguriță de ghimbir proaspăt măcinat sau ras, o cană de apă și o lingură de miere de albine. Mai întâi dați apa în clocot, adăugați ghimbirul, lăsați să clocotească de câteva ori, după care opriți, adăugați mierea și lăsați la infuzat cam un sfert de oră. După ce s-a mai răcorit un pic, puteți bea ceaiul. Este indicat să se bea două căni pe zi, una la micul dejun și una înainte de culcare. 

Întinderi ușoare  

Mulți dintre cei care suferă de dureri articulare spun că acestea se manifestă seara, înainte de culcare. Dacă acestea nu sunt prea puternice, le puteți ameliora cu mai multe exerciții ușoare, iar atât cartilajul, cât și articulația vor fi mai flexibile. Poți face și unele exerciții de dezmorțire cu degetele, air femeile pot chiar tricota, pentru că acest lucru le ajută să-și țină articulațiile mobile. Dacă te supără genunchii poți să îți întinzi picioarele. Atașează niște greutăți mici pe glezne și ridică fiecare picior de 5 ori. Durerea resimțită în articulații va fi serios diminuată.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *