Puterea de vindecare a luminilor LED

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Lumina este la fel de esențială pentru sănătatea și starea noastră de bine, precum activitatea fizică și regimul alimentar. Gândiți-vă că până la apariția luminilor artificiale, soarele era sursa principală de lumină, iar oamenii își petreceau adesea serile pe întuneric. Acum, în cea mai mare parte a lumii, ne petrecem serile la adăpostul locuințelor noastre în lumină deplină.

Dar iată că această lumină artificială poate afecta negativ somnul nostru, iar de aici pot apărea o serie întreagă de probleme de sănătate. Totuși, iluminarea cu LED este considerată o excepție și veți vedea în rândurile următoare de ce.

Lumina albastră și ciclul circadian

Studiile au arătat că expunerea frecventă la lumină percepută ca albastră sau albastră-violet, cu lungimi de undă de aproximativ 450 nm, poate interfera cu celulele ganglionului retinian fotosensibil al corpului, care reglează tiparele de somn. Aceste celule absorb lumina și transmit mesaje către partea din creier care guvernează ceasul intern. Receptorii din celule transmit un semnal de trezire creierului în prezența luminii albastre, care se găsește în lumina soarelui și în lumina artificială. Acest lucru are ca rezultat o varietate de răspunsuri fizice, inclusiv suprimarea melatoninei.

Melatonina este hormonul care contribuie la somnolență și se crede că are multe funcții de susținere a unei excelente stări de sănătate. Suprimarea melatoninei este utilă doar în cazul în care vigilența sporită este efectul pe care îl doriți, în caz contrar poate provoca probleme atunci când afectează calitatea somnului.

În centrele medicale, unde pacienții trebuie să se odihnească și să se vindece, monitorizarea ritmurilor circadiene este vitală.

De ce LED-urile nu reprezintă un pericol pentru sănătatea noastră?

LED-urile cu lumină albastru au fost considerate un motiv de îngrijorare cu privire la potențialul lor efect negativ asupra ciclului circadian, în special în cadrul centrelor medicale. Dar iluminarea reglabilă face posibilă reglarea lungimii de undă a luminii emise, făcând chiar și LED-urile standard capabile să scadă la un nivel care se apropie foarte mult cu lumina incandescentă sau cu lumina lumânărilor.

Dacă ne referim la lustre LED colorate, cipurile LED cu diferite temperaturi de culoare sunt combinate într-un singur dispozitiv, ceea ce face posibilă asemănarea cu lumina naturală.

Iluminare verticală cu LED-uri

Pentru a beneficia din plin de puterea de vindecare a LED-urilor, mai trebuie să țineți cont de un aspect, și anume de felul în care dispuneți corpurile de iluminat. Deoarece ochii absorb nivelurile de lumină care pot afecta ritmurile circadiane, este important să se țină seama de iluminarea verticală la nivelul ochilor atunci când proiectați un sistem de iluminare LED acasă sau la birou. Prin urmare, pentru o bună stare de sănătate și bunăstare psihologică iluminarea verticală ar trebui echilibrată cu iluminarea orizontală.

Sistemele de iluminare elaborate cu grijă, inclusiv lustrele cu LED-uri care permit reglarea culorilor, pot să reflecte diferite variații de intensitate și de culoare care susțin ceasul intern al corpului, rezultând astfel o alternativă mai sănătoasă și mai puțin perturbatoare pentru rutina noastră de zi cu zi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *