Cum puteți preveni durerile de spate? Sfaturi pentru noile mămici

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Venirea pe lume a nou-născutului este o mare bucurie în viața tuturor persoanelor. Ca să nu mai vorbim dacă sunteți părinți pentru prima dată. Mămicile, spre deosebire de tătici, știu deja din timpul sarcinii că bebelușul mai aduce și unele dureri, în special de spate.

Foarte multe femei însărcinate se plâng de dureri de spate, iar acestea pot continua și postpartum, mai ales dacă există o slăbiciune a podelei pelvine sau a mușchilor abdominali. Totuși, pentru ca bucuria de a vă ține puiul în brațe cât timp descoperă lumea în care a venit să nu fie umbrită de dureri insuportabile de spate, să știți că există unele strategii foarte eficiente prin care puteți reduce sau preveni aceste dureri.

Vă vom prezenta în rândurile următoare câteva sfaturi pentru a reduce la minimum riscul de rănire și durerile de spate. Aceste sfaturi sunt ideale pentru mămici, dar și pentru tații care, ușor-ușor, încep să preia și ei din responsabilități. Rețineți și că Medoterapy Life susține proaspetele mămici, așa că dacă durerile de spate sunt persistente, specialiștii Medoterapy pot veni la domiciliul personal cu echipament modern pentru a desfășura ședințe profesionale de fizioterapie.

Iată, așadar, câteva modalități prin care puteți să ocoliți durerile de spate postpartum:

  • Acceptați ajutorul din partea familiei, rudelor sau prietenilor dumneavoastră și respectați-vă întotdeauna propriile limite.
  • Dacă cel mic se află pe podea și doriți să îl luați în brațe, îndoiți genunchii, mai degrabă decât spatele, pentru a-l ridica și sprijiniți-vă pe picioare pentru a reveni în picioare.
  • Evitați să țineți bebelușul pe lungimea brațului, ci mai degrabă țineți-l cât mai aproape de piept atunci când vă deplasați dintr-o parte în alta prin casă, prin grădină sau oriunde ați merge.
  • Dacă barele de la patul copilului dumneavoastră pot fi coborâte, asigurați-vă că întotdeauna faceți acest lucru atunci când trebuie să puneți sau să luați copilul din pătuț. Dacă pătuțul nu este reglabil, așezați salteaua în cea mai înaltă poziție pentru a evita îndoirea excesivă a spatelui.
  • În timpul plimbărilor, folosiți un cărucior și încercați să adoptați o poziție cât mai bună, fără a vă sprijini sau a vă apleca asupra căruciorului.
  • Dacă alăptați, așezați-vă confortabil și aduceți-vă bebelușul la sân, în loc să vă înclinați înainte. În funcție de poziție și de locul în care alăptați, este posibil să aveți nevoie de o pernă sau de mai multe perne.
  • În ceea ce privește transportul cu mașina, optați pentru o scoică auto. Acest lucru vă permite să fixați copilul în siguranță, fără să fie nevoie să vă răsuciți în mașină.
  • Evitați să purtați copilul doar pe aceeași parte și schimbați frecvent pozițiile. Când bebelușul deja a mai crescut puțin, îl puteți purta în față, ținându-l cu ambele mâini. Dacă îl purtați pe șold, țineți-l când pe o parte, când pe alta.
  • Dacă ați născut natural, se recomandă în general să așteptați patru săptămâni înainte de a relua treptat activitatea fizică. Dacă ați născut prin cezariană, se recomandă să așteptați șase săptămâni înainte de reluarea activităților fizice. Cel mai bine este să consultați obstetricianul și / sau un fizioterapeut specializat în reeducarea perineală înainte de a începe să efectuați exerciții fizice.

În cele din urmă, în cazul în care durerile de spate persistă și nu observați nicio ameliorare sau dacă experimentați simptome noi, cum ar fi scurgerea urinară atunci când depuneți efort, nu ezitați și apelați la serviciile unui fizioterapeut.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *