Cum poți să îți ameliorezi durerile de spate atunci când ești la muncă?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Orice persoană care suferă de dureri de spate pe termen lung poate spune că aceste dureri îi afectează productivitatea și o oprește din a fi activă. Pe de altă parte, depresia și starea de spirit melancolică pot crește, de asemenea, probabilitatea de a suferi de dureri de spate. Nu mai este niciun secret că durerile de spate reprezintă o problemă majoră, care continuă să se agraveze de la o zi la alta și care afectează persoanele de toate vârstele, inclusiv copiii. Problema este cu atât mai severă dacă privim spre acele persoane cu locuri de muncă sedentare. Dacă vom adăuga la această lipsă de activitate și un regim alimentar dezechilibrat și o calitate slabă a somnului, vom înțelege de ce durerile de spate reprezintă o problemă atât de îngrijorătoare. Șansele sunt ca cele mai multe persoane care citesc aceste rânduri să simtă chiar acum o durere ascuțită de spate.

Totuși, există și unele vești bune. De exemplu, foarte multe studii au arătat că putem ameliora durerile de spate printr-o abordare holistică, centrată pe persoană. Astfel, vom reuși să ne alinăm durerile de spate, dar și să ne bucurăm de o stare de spirit mai senină. Educația, exercițiul fizic, calmul și respirația conștientă sunt menționate ca fiind campionii în lupta împotriva durerilor de spate.

Iată doar câteva sfaturi pe care fizioterapeuții ne îndeamnă să le punem în aplicare pentru a reduce stresul, inactivitatea, depresia și, desigur, durerile de spate:

Depistarea durerilor de spate. Ca în cazul oricărei alte afecțiuni, identificarea timpurie este esențială. Stați mult timp pe scaun pe parcursul unei ședințe lungi? Sunteți nevoit să stați în picioare la locul de muncă? Sunteți des implicat în conferințe stresante? Dacă suferiți de dureri de spate de ceva timp, probabil știți deja care sunt acei factori garantați care vă declanșează dureri la nivelul coloanei vertebrale. Începeți prin a gestiona acești factori – de exemplu, dacă trebuie să susțineți o prezentare în picioare, încercați să vă plimbați sau dacă dacă este necesar să susțineți o ședință dificilă, faceți asta la începutul zilei, când sunteți mai odihnit. Aveți grijă să dormiți măcar 7 ore pe noapte, să vă hidratați, să faceți exerciții fizice, să vă ridicați de pe scaun la fiecare 50 de minute și să vă întindeți puțin mâinile și picioarele și, ideal, nu vă asumați mai multe responsabilități decât puteți duce. Cuvântul „nu” este aliatul de nădejde care poate preveni durerile de spate și care vă poate împiedica să vă asumați și mai multe sarcini.

Respirația. Acesta este, de departe, instrumentul preferat al fizioterapeuților pentru a ameliora durerile de spate. În plus, este un „instrument” portabil, discret, la care ne pricepem cu toții și care funcționează. Respirația conștientă duce la reducerea nivelului de stres fiziologic, ajutând mușchii să se relaxeze, ceea ce scade intensitatea durerii. Fizioterapeuții folosesc respirația conștientă pentru a ajuta pacientul să depășească spasmele musculare și să își redobândească abilitatea de mișcare.

Faceți mișcare. Orice formă de efort fizic este minunată pentru ameliorarea durerilor de spate. Puteți folosi scările în loc de a lua liftul, puteți parca mașina puțin mai departe pentru a vă plimba un pic pe jos, iar o plimbare la pas în pauza de masă este iarăși o idee foarte bună.

În cele din urmă, vorbiți. Este ușor să treceți cu vederea durerile de spate și să le considerați ca fiind absolut firești, însă dacă le veți lua în serios, puteți evita ca aceste dureri să devină cronice și să vă afecteze serios productivitatea la locul de muncă. Pe fiziolife.ro veți găsi o echipă de specialiști care vă pot ajuta să gestionați durerile de spate acasă și la locul de muncă.

În fizioterapie, coloana vertebrală era numită în vremurile mai îndepărtate „articulația emoțională”. Durerile de spate pot ajunge să ne copleșească mintea, să ne oprească din a mai face acele activități care ne oferă bucurie, ne tulbură relaxarea și ne afectează productivitatea. Toate acestea au ca rezultat o stare de spirit neplăcută care, în timp, se poate transforma în anxietate și depresie. În egală măsură, depresia este asociată cu stima de sine scăzută și cu activitate redusă, care poate duce la dureri de spate și mai frecvente, și mai intense. Prin urmare, luați în serios durerile de spate pe care le simțiți, discutați despre asta, solicitați ajutor profesionist și lăsați-i pe cei din jur să vă ofere sprijin.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *