Ce putem face pentru a scăpa de durerea cauzată de statul pe scaun?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Știm cu toții că exercițiile fizice sunt importante pentru menținerea unui stil de viață sănătos. Cele mai recente recomandări sugerează că ar trebui să acumulăm 2 ore și jumătate până la 5 ore de exerciții de intensitate moderată sau o oră și un sfert până la 2 ore și jumătate de exerciții de intensitate viguroasă pe săptămână. Cu toate acestea, obiceiurile noastre din restul zilei ar putea să anuleze aceste eforturi. În medie, un adult petrece 5 ore și 35 de minute stând pe scaun în fiecare zi. Cercetările au descoperit că un stil de viață sedentar expune oamenii la un risc crescut de boli de inimă, cancer, diabet și depresie, pentru a numi doar câteva boli. Specialiștii recomandă să încercăm să stăm pe scaun mai puțin de trei ore pe zi.

Ce putem face pentru a scăpa de durerea cauzată de statul pe scaun?Cum putem evita statul pe scaun perioade îndelungate de timp?

Există foarte multe activități pe care le putem integra în rutina de zi cu zi pentru a anula efectele negative ale statului pe scaun. Aceste activități sunt numite de kinetoterapeuți și fizioterapeuți exerciții nestructurate sau chiar exerciții ocazionale. Exemple de astfel de exerciții includ mersul pe jos la serviciu sau urcarea scărilor în loc să folosiți liftul. Sunt foarte multe beneficii pe care ni le pot oferi exercițiile ocazionale, pe lângă faptul că ameliorează durerea cauzată de statul pe scaun.

În primul rând, exercițiile ocazionale pot contribui la ameliorarea durerii pe care o simțim atunci când ne recuperăm în urma unui accident. Deși s-ar putea să fiți motivați să efectuați zilnic exercițiile recomandate de fizioterapeut, dacă stați în restul zilei pe scaun, recuperarea nu se va accelera. Când stăm în șezut pentru perioade lungi de timp, indiferent de postura pe care o respectăm, mușchii tind să obosească în cele din urmă. Când mușchii obosesc, aceștia produc un deșeu numit acid lactic. În mod normal, acest deșeu este îndepărtat din mușchi atunci când ne mișcăm, deoarece mușchii noștri acționează ca o pompă și ajută deșeul să se miște prin sistemul nostru circulator. Cu toate acestea, atunci când stăm prea mult timp, acest produs rezidual se acumulează în mușchii noștri și poate contribui la durerea pe care o simțim. Este asemănător cu senzația pe care o simțim după ce alergăm o distanță foarte mare sau după ce ne antrenăm intens la sală. Același lucru se întâmplă atunci când cerem mușchilor noștri să stea într-o singură poziție mai mult decât pot tolera. Așadar, dacă vă confruntați cu episoade de durere sau sunteți în perioada de recuperare medicală, cu cât petreceți mai puțin timp stând pe scaun și cu cât faceți mai multe exerciții ocazionale, cu atât mai rapid vă veți recupera, veți ameliora durerea pe care o simțiți și vă veți bucura de o stare generală mai bună de sănătate.

Iată câteva moduri prin care puteți introduce exercițiile ocazionale în rutina de zi cu zi:

Discutați cu fizioterapeutul despre echipamentele de recuperare medicală care vă pot accelera recuperarea în urma unui accident sau care pot elimina din daunele cauzate de statul pe jos vreme îndelungată.

Mergeți cu bicicleta până la serviciu sau parcați la câteva străzi distanță și mergeți pe jos.

Încercați să vă ridicați după fiecare 30 de minute de stat pe scaun – mergeți la copiatorul foto, luați o cană de apă din bucătărie sau mergeți în biroul colegului în loc să îi trimiteți un e-mail.

Mergeți în parc pentru a vă servi prânzul, în loc să stați la birou.

Utilizați un pedometru sau o aplicație de pe telefon pentru a urmări numărul de pași pe care îi faceți. Scopul este să efectuați până la la 10.000 de pași pe zi.

Nu așteptați liftul, luați scările.

Puneți telecomanda televizorului într-o cameră diferită, astfel încât de fiecare dată când vă doriți să schimbați canalul să fie necesar să vă ridicați și să faceți puțină mișcare.

Grădinăritul este o modalitate excelentă de a rămâne activ.

Într-un final, socializați activ – luați o cafea la pachet și serviți-o alături de un prieten în timp ce mergeți pe jos.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *