Ce putem face pentru a preveni răceala și gripa?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cea mai bună modalitate prin care putem să ne protejăm împotriva gripei sau răcelii constă în menținerea sănătății sistemului imunitar. Spre deosebire de sistemul cardiovascular, de sistemul renal sau respirator, sistemul imunitar nu are gradul de capacitate excesivă. De exemplu, în repaus, inima noastră pompează aproximativ 5 litri de sânge în fiecare minut. În timpul exercițiului fizic, cantitatea de sânge pompată poate fi chiar și de cinci ori mai mare.

În ceea ce privește sistemul imunitar, chiar și cea mai mică schimbare în acest sistem complicat de celule, țesuturi și organe poate face ca acesta să funcționeze sub performanțele normale. De exemplu, artrita reumatoidă și scleroza multiplă sunt exemple de boli autoimune în care sistemul imunitar este hipervigilent. Mai trebuie subliniat faptul că sistemul imunitar este foarte sensibil la influențele exterioare, în special la modificările nutriționale. De asemenea, sistemul imunitar este o funcție a corpului profund afectată de îmbătrânire. Cu alte cuvinte, imunocompetența sau calitatea sistemului imunitar scade odată cu înaintarea în vârstă – adică, pe măsură ce înaintăm în vârstă, sistemul imunitar începe să își piardă o parte din funcția sa.

Mai jos, vă prezentăm câteva modalități prin care puteți optimiza acest sistem atât de complex:

Optați pentru vaccinul antigripal.

Cea mai bună modalitate de a vă proteja împotriva bolii gripale constă în vaccinarea anuală cu vaccinul antigripal. Acest vaccin este recomandat începând cu vârsta de 6 luni și până la cele mai înaintate vârste. Este deosebit de important mai ales pentru persoanele care riscă să dezvolte complicații asociate cu gripa, cum ar fi persoanele care suferă de unele afecțiuni medicale, femeile însărcinate și adulții cu vârsta de peste 65 de ani. De asemenea, unele persoane nu ar trebui să fie vaccinate, însă acest lucru ar trebui discutat cu medicul personal.

Spălați-vă pe mâini.

O altă modalitate prin care puteți evita răceala și gripa este vă să spălați pe mâini în mod regulat. Când o persoană răcită sau gripată tușește sau strănută, mici picături care conțin virusul călătoresc prin aer și, în cele din urmă, aterizează pe suprafețe. După ce atingeți suprafața contaminată, vă infectați apoi atingându-vă ochii, nasul sau gura.

Evitați zonele aglomerate.

Cu cât intrați în contact cu un număr mai mare de oameni, cu atât este mai mare probabilitatea de a lua răceala sau gripa de la cineva. Deși nu puteți evita întotdeauna spațiile aglomerate, faceți orice vă stă în putință pentru a ocoli zonele comune și renunțați uneori la întrunirile sociale.

Curățați suprafețele comune.

Pentru a evita contaminarea, ștergeți zonele comune cu un gel dezinfectant sau cu șervețele umede pe bază de alcool. Puteți comanda cantități mai mari de geluri dezinfectante, spirt și șeluri dezinfectdintr-un megastore farmaceutic online, acolo unde veți găsi dezinfectanți în diferite cantități, inclusiv în cantități mici, pentru geantă. De exemplu, puteți șterge echipamentele pe care le folosiți cel mai des la sală, precum și alte zone pe care le veți atinge în timpul antrenamentului. Dacă lucrați într-un birou aglomerat și luați prânzul într-o zonă comună, ștergeți suprafața înainte de a servi masa. La rândul lor, tastatura computerului, telefonul, tableta și telecomanda sunt cele mai prielnice zone pentru germeni.

Nu în ultimul rând, este esențial să adoptați un program corespunzător de somn. Atunci când sunteți obosiți, agitați și stresați, este mult mai probabil să vă îmbolnăviți. Încercați să dormiți 7 până la 8 ore în fiecare noapte, astfel încât corpul să fie suficient de puternic pentru a se apăra împotriva oricăror infecții.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *