Cât de mult contează postura corpului pentru starea noastră de sănătate?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Multora dintre noi ni s-a spus cel puțin o singură dată că avem o postură greșită, că nu stăm drepți, că stăm cocoșați, și așa mai departe. Chiar și medicii obișnuiesc să le spună pacienților că au picioare plate, că au un picior mai lung decât celălalt sau prezintă o curbă a coloanei vertebrale. Poate fi dificil și înfricoșător să știm ce să facem în această privință.

Cât de mult contează postura corpului pentru starea noastră de sănătateCe înseamnă postură?

Pentru fiecare dintre noi, postura are o anumită definiție, însă în general, postura este modul în care ne aranjăm corpul și membrele pentru a finaliza o anumită sarcină. Postura corporală poate fi statică, așa cum este atunci când stăm pe scaun, în picioare sau când dormim. Postura corpului poate fi, de asemenea, dinamică. Kinetoterapeuții și fizioterapeuții folosesc adesea termenul de postură dinmică sau tehnică sau formă. Postura dinamică este atunci când ne ghemuim, când ridicăm o cutie, când facem un set de exerciții fizice sau suntem implicați în orice tip de activitate sportivă sau joc.

Care este cea mai bună postură sau formă?

În ciuda tuturor afirmațiilor pe care le auzim pretutindeni, fiecar persoană adoptă o anumită postură, așa că este normal ca posturile să fie foarte diferite. Prin urmare, este posibil să nu există o postură perfectă, corectă sau optimă. Dovezile arată că nu există nicio diferență între postura de stat în picioare și postura de stat în șezut între persoanele care nu au nicio durere și persoanele care se confruntă adesea cu episoade de durere. Există, de asemenea, dovezi care spun că nu există nicio modalitate specifică în felul în care ar trebui să ridicăm o cutie, un scaun sau o altă greutate, de aici și importanța de a adopta o postură confortabilă atunci când avem de ridicat ceva. Dacă aveți îngrijorări cu privire la modul în care postura vă afectează și dacă postura poate contribui la episoadele de durere prin care treceți, atunci este indicat să vă prezentați la un fizioterapeut care vă poate ajuta cu o evaluare individuală a posturii, cu exerciții pentru consolidarea părților slăbite sau rănite, cu tratamente cu echipamente medicale și cu o rutină de exerciții de întindere.

Diferența de lungime între picioare și picioarele plate – ce impact au asupra posturii?

Mulți dintre noi suntem convinși că scolioza, diferența de lungime a picioarelor și picioarele plate reprezintă o cauză a durerilor pe care le simțim. Deși acestea pot avea un anumit rol în durerea pe care o simțim, nu sunt decisive. Aceste diferențe de la o persoana la alta sunt, de asemenea, destul de normale. De exemplu, mulți campioni sportivi au picioare plate sau prezintă ușoare discrepanțe în lungimea picioarelor, dar reușesc totuși să performeze la un nivel mult mai ridicat în comparație cu alte persoane. Cu alte cuvinte, problemele legate de lungimea picioarelor și de picioarele plate nu sunt deloc decisive în ceea ce privește postura corporală, modul în care funcționăm zi de zi și performanțele noastre, și asta pentru că organismele noastre sunt robuste, adaptabile și puternice. Cu toate acestea, dacă episoadele de durere sunt greu de tolerat, fizioterapeutul vă poate propune mai multe opțiuni de tratament, inclusiv un program individualizat de exerciții, un tratament cu aparate medicale sau terapie prin masaje.

Când trebuie să acordăm atenție posturii corpului?

Există foarte multe momente în care postura și forma contează. De exemplu, atunci când trecem prin episoade de dureri, poate fi util să evităm anumite posturi pe termen scurt, pentru a permite simptomelor să se stabilească. Dacă vă doare spatele atunci când vă aplecați înainte, atunci evitați această mișcare, mai ales atunci când suferiți de durere de spate. Odată ce episodul de durere a trecut, s-ar putea să nu mai simțiți durere atunci când vă aplecați. Poate fi, de asemenea, benefic să evitați să petreceți perioade lungi în aceeași poziție, deoarece asta declanșează durere în cazul oricărei persoane. O altă ocazie în care postura corpului poate conta este atunci când sunteți implicați în antrenamente cu ridicări de greutăți sau ridicări repetitive. Cea mai bună postură este cea în care vă simțiți confortabil, așa că, dacă aceste antrenamente sunt dureroase, fie faceți o pauză, fie solicitați ajutor din partea antrenorului.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *