4 motive pentru care te îmbolnăvești frecvent

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Oricât de mult ar încerca să evite germenii și să își mențină sănătatea, foarte multe persoane par să fie tot timpul bolnave, răcite, gripate sau prezintă tot felul de simptome îngrijorătoare, plus o lipsă vădită de vitalitate. Dacă vă numărați printre persoanele care se îmbolnăvesc în mod constant, s-ar putea să fie necesar să aruncați o privire mai atentă la anumite obiceiuri.

De la regimul alimentar și până la programul de somn, sunt nenumărate lucruri pe care le facem în mod regulat sau pe care nu le facem și din cauza cărora ajungem să ne îmbolnăvim lună de lună. Mai jos, veți găsi câteva motive comune care stau la baza stărilor de rău frecvente.

Prezentați o deficiență de nutrienți.

Deficitul de micronutrienți este o problemă majoră în întreaga lume. De fapt, peste 90% dintre români prezintă o carență de cel puțin un micronutrient. Când vine vorba de prevenirea bolilor, majoritatea oamenilor consideră că vitamina C  este cel mai eficient nutrient, însă există o mulțime de alte vitamine care sunt la fel de importante pentru menținerea sistemului imunitar în stare funcțională. De exemplu, vitamina A susține un sistem imunitar puternic, în timp ce vitamina D reglează proteinele antimicrobiene esențiale pentru a ține la distanță intrușii. Suplimentele alimentare de înaltă calitate, în special în cazul vitaminei D, sunt de mare ajutor în cazul deficiențelor și se găsesc sub diferite forme într-un megastore farmaceutic online. Această simplă schimbare de a vă îmbogăți dieta cu suplimente alimentare va face o mare diferență în felul în care vă simțiți.

Nu dormiți suficient.

Un program slab de somn poate avea, de asemenea, un impact uriaș asupra capacității corpului de a lupta împotriva bolilor. Asigurați-vă că dormiți cel puțin 7 ore în fiecare noapte. Cu cât dormiți mai puțin, cu atât aveți șanse mai mari de a vă îmbolnăvi în mod frecvent. Atunci când dormim, corpul nostru începe să repare deteriorările pe care le-a suferit în timpul zilei, iar dacă vă privați de somn, sistemele organismului nostru nu vor mai funcționa la fel de eficient și, drept urmare, ne vom îmbolnăvi constant. Pe lângă cantitatea de somn, este important să se acorde atenție și calității somnului, pentru că nu contează câte ore stăm în pat, dacă nu reușim să ne odihnim bine. Pentru a vă bucura de o odihnă de calitate, încercați să nu folosiți dispozitivele electronice cu câteva ore înainte de culcare și asigurați-vă că dormitorul unde dormiți este curat, aerisit, răcoros și întunecat.

Nu acordați atenție sănătății sistemului intestinal.

Majoritatea sistemului imunitar, adică mai mult de 70%, se găsește, de fapt, în tractul digestiv. Dacă nu aveți grijă să vă mențineți bacteriile intestinale sănătoase, vă va fi greu să evitați bolile. Poate că vă întrebați acum ce ar trebui să faceți pentru a vă menține sănătatea sistemului intestinal. În esență, este recomandat să adoptați un regim alimentar bogat în substanțe nutritive, să dormiți suficient și să evitați consumul în exces de zahăr și de alimente foarte procesate. De asemenea, este foarte util să consumați alimente fermentate, pentru că acestea conțin bacterii benefice care vă ajută să vă echilibrați microbiomul intestinal. Iaurtul, kefirul, murăturile, varza, soia, miso și kimchi sunt doar câteva opțiuni de alimente fermentate. Pentru sprijin alimentar, puteți opta, de asemenea, pentru un supliment probiotic.

În cele din urmă, asigurați-vă că aruncați o privire și asupra nivelului de stres.

Dacă aveți de-a face cu stres cronic, probabil că sistemul imunitar nu funcționează optim. Asta se întâmplă pentru că nivelurile cronice de hormoni de stres – în special cortizolul – împiedică capacitatea corpului de a se apăra de intruși. Unele persoane sunt atât de obișnuite să ducă o viață stresantă, încât nici nu își dau seama că suferă de un nivel ridicat de stres. Stresul cronic este însoțit de unele simptome foarte specifice, printre care tulburări de somn, libidou scăzut, tensiune musculară, nivel scăzut de energie, tulburări de dispoziție, dificultate de concentrare și incapacitatea de memorare. Dacă vă confruntați cu mai multe astfel de simptome, este posibil ca nivelul de stres să fie prea mare, așa că este indicat să căutați anumite modalități de relaxare. Poate că este cazul să renunțați la anumite sarcini inutile din agenda zilnică de activități și să începeți să meditați, să practicați yoga sau pur și simplu să vă plimbați în fiecare zi.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *