Cum prevenim şi cum tratăm febra musculară?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Febra musculară se instalează atunci când muşchii sunt suprasolicitaţi şi încordaţi excesiv. Inflamaţia muşchilor este situaţia des întâlnită, deoarece poate surveni din cauze multiple. Fie că sunt executate exerciţii fizice intense, fie că se trece printr-o perioadă solicitantă din punct de vedere al efortului fizic depus, febra musculară se manifestă lafel, prin disconfort sau durere musculară, prin incapacitatea de efectuare a unor mişcări firesţi. Febra musculară se instalează atunci când muşchii unei persoane nu se pot adapta efortului intens la care au fost supuşi. Durerea pricinuită de febra musculară apare la un interval de 24-48 de ore din momentul efectuării efortului şi poate dura maxim 7 zile.


Pentru a preveni apariţia febrei musculare este indicat ca efortul depus să crească progresiv în intensitate, ca perioadele în care muşchii sunt solicitaţi să fie scurte la început şi să se evite executarea anumitor activităţi despre care suntem siguri că ar fi peste puterile noastre.
Durerile provocate de febra musculară sunt destul de intense şi fiecare caută remedii rapide, fiindu-le limitată libertatea şi uşurinţa în mişcare.
Principala măsură ce poate fi luată în diminuarea febrei musculare este exersarea musculaturii, în mod constant şi regulat. Este cea mai bună metodă prin care se evită instalarea inflamării muşchilor.
Însă această metodă este de termen lung şi implică un stil de viaţă activ şi sănătos.
Atunci când febra s-a instalat şi durerile se resimt, se pot adopta diverse metode care vor avea rolul de a diminua senzaţia de disconfort.
Masajul este una dintre tehnicile cele mai bune pentru atenuarea efectelor febrei musculare. Odată cu tehnicile de masaj se vor aplica geluri şi unguente ce au rolul de a relaxa musculatura.
Băile cu sare reprezintă şi acestea o metodă prin care se pot diminua durerile provocate de inflamarea musculară.
Se pot administra antiinflamatoare şi este necesară o hidratare suplimentară.
Fie că sunt consumate imediat după ce a fost executat efortul, fie după ce s-a instalat durerea musculară, alimentele dulci au rolul de a stopa procesul care afectează muşchii şi de a grăbi vindecarea în cazul în care febra este deja instalată. Pot fi consumate mierea, zahărul, fructele dulci precum pepenele roşu, bananele sau căpşunele. Indicat este şi consumul de carbohidraţi şi proteine, însă grăsimile vor fi evitate total.
Imediat ce durerea începe să cedeze, ar trebui reluate exerciţii fizice uşoare, ignorându-se senzaţia de disconfort. Un streetching aplicat muşchilor în reprize de câte 30 de secunde, va face minuni.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *